Και τώρα διάβασμα!

  • 0 comments

Άραγε είναι οι φίλοι που περιμένουν στις κούνιες; το τηλέφωνο που χτυπά διαρκώς; η αγαπημένη μου εκπομπή που παίζει στην τηλεόραση ή το ολοκαίνουριο ηλεκτρονικό παιχνίδι που με περιμένει μέσα στο κουτάκι του; Όλα αυτά μαζί ή και το κάθε ένα ξεχωριστά, είναι λόγοι για να αποτρέψουν το παιδί σας από το να διαβάσει.

Οι αντιπαραθέσεις, συχνές και έντονες. Ο μικρός ή η μικρή υπακούν αλλά μήπως τελικά ονειροπολεί πάνω από άγραφα τετράδια και αδιάβαστα βιβλία, χωρίς να κάνει απολύτως τίποτε; Διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές και ίσως βρείτε κάποια λύση!

· Προσαρμόστε την σχολική εργασία στις ανάγκες και τις δυνατότητες του παιδιού. Ασχοληθείτε χωριστά με κάθε μάθημα και δώστε την δυνατότητα για μικρά διαλείμματα. Έτσι, είναι πιθανό το παιδί σας να διαβάσει πιο ευχάριστα και να είναι πιο αποδοτικό.
· Επιλέξτε για το διάβασμα μια ώρα της ημέρας κατά την οποία το παιδί είναι πιο ξεκούραστο (πχ, μετά τον μεσημεριανό ύπνο).
· Σωστή θέση!!! Το κάθισμα και το γραφείο του παιδιού θα πρέπει να είναι στο κατάλληλο ύψος. Τα πόδια ακουμπούν στο έδαφος χωρίς να λυγίζουν υπερβολικά (κανόνας κάμψης 90ο σε ισχία-γόνατα-αστραγάλους), ενώ οι αγκώνες στηρίζονται στο γραφείο χωρίς να αφήνουν την πλάτη να κυρτώνει.
· Ελέγξτε τον φωτισμό (βλέπουμε καλύτερα όταν το φως έρχεται από πίσω και πάνω από τον αριστερό μας ώμο -για δεξιόχειρες- και προσπίπτει στην επιφάνεια εργασίας μας).
· Μην αφήνετε πάνω στο γραφείο του παιδιού πράγματα που του αποσπούν την προσοχή!
· Κλείστε την τηλεόραση και το ραδιόφωνο που του αποσπούν την προσοχή!
· Κατεβάστε και το τηλέφωνο ή κλείστε το κινητό, εάν αυτά είναι δικαιολογία ώστε να μην μελετούν το παιδί!
· Βοηθήστε το παιδί στο διάβασμα ή το γράψιμο των σχολικών εργασιών, μόνο όταν η συμμετοχή σας είναι απολύτως απαραίτητη (πχ, όταν δεν έχει καταλάβει κάτι από το μάθημα).
· Ορίστε την/τις ώρες σχολικής μελέτης του παιδιού και κοινοποιήστε τη σε φίλους ή γνωστούς, ώστε να μην έρχονται επίσκεψη στο συγκεκριμένο χρόνο και δεν προλαβαίνει να διαβάσει το παιδί σας.
· Το παιδί είναι υπεύθυνο να μαζέψει ό, τι χρησιμοποίησε και να το βάλει πίσω στην θέση του…
· Το παιδί είναι υπεύθυνο για την ετοιμασία της τσάντας του για την επόμενη μέρα, μόλις ολοκληρώσει τις εργασίες του.

Ειδικά για τους Γονείς,
· Μετά τη μελέτη των μαθημάτων, αφήστε το παιδί να παίξει! Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανάγκη του, μετά την αποδοχή του και τη στήριξή του από εσάς!
· Η τήρηση των παραπάνω κανόνων διευκολύνει εσάς και το παιδί σας με το καθημερινό διάβασμα. Δώστε του ωστόσο τον απαραίτητο χρόνο για να μπορέσει να προσαρμοστεί σε αυτούς!
· Σεβαστείτε την προσπάθεια του παιδιού σας και επιβραβεύστε την!

Βιβλιογραφία:
Κυπριωτάκη, Μ. (2004), Διαταραχές της προσοχής-Τρόποι στήριξης και αντιμετώπισης. Ηράκλειο

Share Social

Αφήστε μια απάντηση

Menu